сряда, 26 февруари 2014 г.

КАК ДЕЦАТА УЧАТ НОВИ ДУМИ


КАК ДЕЦАТА УЧАТ НОВИ ДУМИ








 Ученето на думи и език е нещо естествено ... просто се случва. Може да е с различно темпо от някои от връстниците им, или може би малко по-бавно от очакваното, но те ще намерят своя начин да общуват с вас. А когато учите нови думи... тишината не е злато.

Използването тези на 5 основни техники е чудесен начин да стимулирате овладяването на езика и думите у своя начинаещ дърдорко:

1. Повтаряне - една от основните техники за учене! Децата се нуждаят от многократен досег до звука или думата, за да добият пълна престава. Започват да повтарят срички (мамама, татата) и скоро тези срички ще се разширят до думи и после до фрази. Във възрастта от 4 до 18 месеца децата научават най-много от повтаряне.

2. Жестове - жестовете могат да се използват като мост към вербалната (словесната) комуникация и подготвят пътя към научаването на речта. Ако вашето дете използва основни жестове, за да предаде съобщение или да поиска нещо, обикновено това помага на вербалния език се развива по-бързо. Родителите могат да използват жестове като показване, махане и други основни знаци, за да стимулират вербалната комуникация.

3. Разширяване до изречения. След като вашето дете започне да използва смислени звукове и думи, за да изкаже мнение или да поиска, увеличаването на думите в изказването е чудесен начин за научаване на граматическите правила и увеличаване на речниковия запас. Използването на кратки фрази (като глагол+съществително: пия вода) може да помогне на вашето дете да започне да различава основни граматически правила при овладяването на
езика.



4. Картинки - дори някои от нас научават нещата нагледно, а пък това е особено характерно за децата. Вие може да използвате снимки на членовете на семейството или книжки с картинки, за да стимулирате назоваването и обогатяването на речника. Показването и назоваването на картинките научава децата, че думите имат значение. Картинките могат да помогнат на детето да разбере една различна част от света и чрез тях често научава непознати думи и понятия, които то не може да научи по друг начин. Повтаряйте заедно и разширявайте броя на думите в изказването с помощта на картинките за най-добър резултат.

 




5. Преувеличаване - преувеличаването работи, когато се учат нови думи, защото е налице емоционална връзка, която насочва вниманието към това, което е преувеличено. Преувеличаването на лицевата експресия (мимиката) могат да са най-добрите детски думи за емоция (щастие, тъга, изненада, умора). Демонстрирането на преувеличено внимание към прилагателните докато говорим (бъъърз/ бааавeн, близък/далечен, малък/голям) в играта може да помогне на детето да различава основни понятия за по-добро научаване на думите.

Прилагането на тези основни методи за учене в играта, четенето на книги или всекидневните дейности може да окаже силно влияние върху говорното и езиково развитие на вашето дете.




2 коментара:

сугестопедия обучение каза...

Статията ви е страхотна.Съгласна, съм че ако едно дете има някакви проблеми в изговарянето на дадени думички или букви, то да ходи на логопед, докато е още малко.Така няма да изпитва дискомфорт когато е нужно да разговаря пред класа си когато стане по - голямо. Друга важна стъпка при подготовката на деца е когато дойде време за изпити. Тогава е нужен правилен режим на учене и почивка. Добре е да не позволяваме на детето си да се преуморява . Нека да му съставим заедно график, за да може то по-лесно да се справя с поставените задачи и да се чувства по-спокойно. Не е нужно да учи по24 часа, през нощта нека спокойно да се наспи.Очаквам с нетърпение следващата ви статия, която ще ни помогне.

детска сугестопедия каза...

Последната снимка е толкова сладко на бебето.С какъв интересен само гледа снимките и е ококорило сладки очички хахаха При всяко едно дете е различно това, кога ще започне да говори и да учи нови думички.Нужно е търпение и време.Компютрите, телевизията, пеещи и свирещи играчки, всичко това до голяма степен ангажира съзнанието на детето, което се научава да наблюдава с интерес огромното разнообразие, идващо от заобикалящата го среда, но няма навика да участват в комуникационния процес.Именно затова е желателно децата да не прекарват голяма част от времето си пред телевизора гледайки детски, а да играете с него и той самият да трябва да говори и да издава странни звучи.